Частина 2. Робітники-першопроходці Гайворонських залізничних майстерень
У 1898 році було споруджено другий корпус ПАТ «ГТРЗ» (пізніше тут було виробництво колосників і котельний цех), де почали робити ремонт паровозів. Через рік ввели в дію третє виробниче приміщення (де тепер розміщено складальний цех). У ньому лагодили вагони. А до цього їх ремонтували під відкритим небом.
Хто прийшов у числі перших у далекому 1898 році працювати у ремонтні майстерні, сьогодні точно невідомо. Але збереглись записи за 1903 рік, зроблені О. Баюрою. Вони називаються «Гайворонські головні залізничні майстерні 1-го товариства Південних під’їзних колій». Тут вказується, що працювали тоді 105 чоловік. Це були токарі, слюсарі, ковалі, мідники, ливарники, майстри, бригадири, столяри, малярі, охорона, підсобні робітники, кочегари, а також учні робітничих спеціальностей.
Працювали вони у механічному і ремонтному цехах, у кузні, на вагонній і мідницькій дільницях, на складі. Керівником підприємства був тоді Найденов, майстром по ремонту паровозів Жмудзінський, майстром по ремонту вагонів Фока, майстром механічного цеху Костецький, табельником Кінзецький. Враховуючи виробничі потужності, з 1899 по 1917 рік тут ремонтувалось щорічно 21-25 вузькоколійних паровозів… (далі буде)