Тепловози серії ТГМ23

ТГМ23 (тепловоз з гідравлічною передачею, маневровий, 23-й тип) – серійний радянський тривісний маневровий тепловоз з гидропередачей.

Історія створення

У 1962 році Муромський тепловозобудівний завод ім. Ф.Е. Дзержинського побудував перший дослідний тривісний тепловоз ТГМ23-001. У 1963 р завод виготовив ще три досвідчених локомотива такого ж типу. Нові тепловози відрізнялися від своїх попередників – тепловозів ТГМ1, що мали ту ж осьову формулу 0-3-0; в той же час на них збереглася значна кількість обладнання, раніше застосованого на тепловозах серій ТГМ1 і ТГМ21.

Технічні характеристики

розміри:

Довжина по осях автозчепів – 8 920 мм;

Ширина – 3 150 мм;

Висота – 4 070 мм;

Діаметр коліс посилання – 1 050 мм;

Потужність дизеля – 400-500 л.с ;.

Максимальна швидкість поїзного режиму – 60 км / год;

Максимальна швидкість маневрового режиму – 30 км / год;

Службова маса – 44-48 т (з баластом), 54 т з додатковим баластом;

запас:

палива – 1 200 кг;

піску – 250 кг;

води – 40 кг;

масла для гидропередачи – 50 кг;

масла для дизеля – 120 кг.

 

Модифікації

ТГМ23А

Істотні відмінності від серійних тепловозів мали виготовлені заводом в 1969 р два досвідчених тепловоза, позначені ТГМ23А-001 і ТГМ23А-002. На цих тепловозах були встановлені модернізовані дизелі 1Д12Н-500М, що мали, у порівнянні з дизелем 1Д12Н-500, більш високий тиск наддуву і ряд змін в конструкції. У гідропередачі були застосовані два гідроапарата замість трьох, були використані реверс- режимні механізми нової конструкції. Зазнав також зміни тракт випускних газів, в зв’язку з чим був знятий кожух глушника з верхньої частини переднього капота. Остання зміна було внесено і в конструкцію випускалися тепловозів серії тгм23. Ще по одному тепловозу серії ТГМ23А Муромський завод виготовив в 1972 і 1973 рр. Їм також присвоїли порядкові номери 001 і 002, але вони мали принципові відмінності від тепловозів споруди 1969 р .: дизель 1Д12-400Н потужністю 400 к.с., іншу гідропередачу, змінену конструкцію кузова з буферними ліхтарями, вмонтованими в торцеві частини капотів, і повністю перекомпонувати конструкцію холодильника з боковим розміщенням радіаторів охолодження та жалюзі.

ТГМ23Б

Відрізнявся менш потужним дизелем без наддуву (такі дизелі встановлювалися на тепловозах ТГМ1), більш м’яким ресорним підвішуванням і низкою змін в системі охолодження. Гидропередача залишилася колишня, яка використовується на тгм23. Уже в ході випуску ТГМ23Б була змінена конструкція рами. Тепловози серії ТГМ23Б випускалися з 1973 по 1985 рр., Всього було випущено близько 3400 примірників.

ТГМ23БЕ

Експортний варіант тепловоза. Відомо про двох таких машинах (номера 009 і 010), поставлених в Німеччину (Вустермарк), де вони були позначені як TGM23B. Подальша доля цих тепловозів невідома.

ТГМ23В

Від початкової серії ці тепловози відрізнялися дизелем, генератором і акумуляторною батареєю. Тепловози серії ТГМ23В будувалися з 1982 року по 1991 рік включно. У 1985 році був випущений досвідчений варіант тепловоза ТГМ23В з гидропередачей, що має два гідротрансформатора із загальним турбінним валом. Всього було виготовлено 2667 примірників.

ТГМ23Д

Подальший розвиток ТГМ23В, випуск якого припинили в червні 1991 року. На тепловозі застосовано гідродинамічна передача з автоматичним перемиканням ступенів дозволяє при рушанні з місця реалізувати велику силу тяги і робить можливою більш тривалу роботу на малих швидкостях, що особливо важливо для маневрових і промислових тепловозів. Кабіна машиніста обладнана двома пультами управління і має хорошу звукову ізоляцію. З початку випуску тепловоз мав службовий вага такої ж як і в його попередника ТГМ23В – 48 тонн, але з № 212 на тепловозі застосували службовий вага як в ТГМ23Б – 44 тонни, це позначилося на серії, перш за все на тепловозі стали писати вже не ТГМ23Д48, а ТГМ23Д44. Саме з такою вагою тепловоз проводиться малими партіями і донині, в лютому 2014 року тепловоз з № 0523 відправлено до Казахстану.

ТГМ23Дг

Різновид ТГМ23Д з двигуном КамАЗ-820.63-320, розрахованим на газове паливо (норма ЄВРО-4). Запас газу на тепловозі зберігається в спеціальному газобалонному обладнанні. Заявлені витрати на паливо на 30% нижче в порівнянні з дизельним; розрахункове зниження викиду шкідливих речовин в атмосферу в 2 … 2,5 рази (оцінка експертів).

3ТГМ23Д

Трисекційний варіант тепловоза ТГМ23Д. У документації заводу проходить як моноблок. По суті являє собою три тепловоза ТГМ23Д44, об’єднані за системою багатьох одиниць. Може експлуатуватися також двома секціями та однією секцією.