ТЕМ7 – маневровий тепловоз з електричною передачею змінно-постійного струму, з осьової формулою 20 + 20-20 + 20. До недавнього часу найпотужніший маневровий тепловоз, що експлуатується на залізницях країн пострадянського простору.
У 1973 році на Людиновском тепловозобудівному заводі був розроблений проект маневрового восьмиосного однокузовного тепловоза з дизелем потужністю 2000 к.с. Тепловоз призначався для вивізного і маневрової роботи на станціях з складами, вага яких вимагає локомотивів з тяговим зусиллям на 40-50% вище, ніж у шестивісних маневрових тепловозів, таких як ТЕМ1 і ТЕМ2.
У 1975 році завод виготовив перші два тепловоза серії ТЕМ7.
На ТЕМ7, вперше на маневрових тепловозах, використана електрична передача змінно-постійного струму.
На тепловозі покладений баласт у вигляді чавунних плит загальною масою 25 т, з яких 12 т знімні; отже, можливе зниження навантаження від колісної пари на рейки з відповідними змінами номінальних значень сили тяги тривалого режиму і швидкості.
Після 1975 року Людиновский тепловозобудівний завод продовжував виготовлення тепловозів ТЕМ7 по кілька одиниць на рік. У період 1977 – 1980 рр. був проведений комплекс досліджень і поїзних випробувань тепловозів ТЕМ7, які дозволили дещо поліпшити конструкцію екіпажної частини. Основні експлуатаційні випробування тепловозів проводилися на Свердловської залізниці дороге.В травні 1980 року Людиновский завод почав випуск настановної партії тепловозів ТЕМ7 і продовжував їх серійне виробництво до 1989 року. Випуск модифікованих тепловозів ТЕМ7 триває з 1988 року.
Модифікації
ТЕМ7А
Дана модифікація тепловоза випускається Людиновського заводом з 1988 року по теперішній час. За даними на липень 2018 випущено 552 тепловоза цієї серії. З 2008 року випускається грунтовно модернізований варіант ТЕМ7, який, тим не менш, не отримав окремої літери в назві серії та окремого діапазону заводських номерів. Умовно вважається, що модернізовані ТЕМ7 випуску після 2008 року мають номери починаючи з 0300.
Відмінності ТЕМ7 (до 2008 р.в.) від ТЕМ7:
Деякі удосконалення в електричній схемі ланцюгів управління.
Наповнення гальмівних циліндрів стисненим повітрям виробляється через два реле тиску – своє для кожної чотирьохвісної візки. На практиці це означає більш швидке спрацьовування і відпускання гальм локомотива.
Модифікована автозчеплення СА-3 мл, поєднана з поглинає апаратом через циліндричний клин – автозчіпного пристрою стало більш надійним (на ТЕМ7 звичайний клин автозчеплення, з прямокутним перетином).
Скорочений блок фільтрів центральної вентиляційної установки.
Водомасляні теплообмінники дизеля розташовані в проміжку між дизелем і холодильником (на ТЕМ7 вони розташовані на піддизельні рамі, зліва і справа по дизелю).
Синхронний збудник і стартер-генератор розташовані над головним генератором, і отримують привід від 69-ї групи дизеля – так само, як це реалізовано на 2ТЕ116 (На ТЕМ7 синхронний збудник і стартер-генератор розташовані в проміжку між дизелем і холодильником, і отримують привід через окремий редуктор, з’єднаний додатковим карданним валом з колінчастим валом дизеля. Також від цього редуктора проводиться відбір потужності на привід вентилятора холодильника).
Слабким місцем ТЕМ7 є саме додатковий карданний вал приводу редуктора синхронного збудника і стартер-генератора – болтові кріплення карданного валу розслабляються від вібрації, і будучи не затягнутими, розхитуються, зношуються і відриваються повністю.
У кривих ділянках при з’єднанні з вагоном ламаються автосцепкой кінцеві крани, гнуться кронштейни підвіски кінцевих рукавів.
Відмінності модернізованого ТЕМ7 після 2008 року випуску від ТЕМ7 до 2008 р.у .:
Повністю перероблені електричні схеми ланцюгів управління: обладнаний мікропроцесорної системою контролю, управління і діагностики (МСКУД).
Електричний реостатний гальмо, що працює до повної зупинки локомотива.
Посилена рама тепловоза.
Змінений інтер’єр кабіни: нові пульти управління, збільшений корисний об’єм приміщення кабіни (за рахунок того, що були прибрані шафи для речей – тепер вони втоплені в стіни кабіни).
Система кондиціонування, вентиляції та опалення кабіни.
ТЕМ7М
Як мінімум один з ранніх тепловозів серії ТЕМ7 (№ 003) перероблений з метою перенесення пульта управління так, щоб відповідати більш пізнім модифікаціям даної серії. Деяка кількість ТЕМ7 було куплено в 1992 році американською фірмою для роботи в порту Х’юстона, але тепловози не пройшли сертифікацію США. В результаті частина з них повернулася в Росію, а частина залишилася в США. Вони мали номери 1001-1011. Від базової моделі відрізнялися «американським» розташуванням пульта управління – в сторону малого капота, і висотою кабіни – на рівні довгого капота. Деякі машини, які повернулися в Росію, були куплені великими фірмами: «Лукойл», «ГазПромТранс», «Новатек», «В-Сібпромтранс» та ін. «Американському» діапазону номерів 1001-1011 відповідає «російський» 0210-0220.
Copyright © Оновлене ПрАТ «ГТРЗ» Разом з Вами з 2017 року. Всі права захищені