Тепловози серії 2ТЕ10

 

 

ТЕ10 (тепловоз з електричною передачею, тип 10) – сімейство радянських тепловозів з секційної потужністю 3000 л. с., що випускалися в цілому з 1958 по 2007 роки, тобто протягом півстоліття. Конструкція тепловоза ТЕ10 була розроблена на Харківському заводі транспортного машинобудування, але з 1960 року випуск його модифікацій налагодив у себе Луганський (Ворошиловградський) тепловозобудівний завод, причому конструкція була настільки змінена, що це був уже фактично інший локомотив. Переважно тепловози серії ТЕ10 випускалися в двосекційним вантажному виконанні, але також було побудовано п’ять з половиною сотень пасажирських односекційних локомотивів (теп10 і ТЕП10Л). Всього було побудовано 19 183 секції тепловозів ТЕ10 всіх модифікацій. З них 339 секцій випустив Харківський завод, а 18 784 секції – Луганський (Ворошиловградський) .

 

 

 

 

 

Перший тепловоз серії ТЕ10 мав наступні характеристики:

  • службова маса – 138 т;
  • запас палива – 5500 л;
  • запас масла – 1450 л;
  • запас води – 1500 л;
  • запас піску – 520 кг;
  • швидкість тривалого режиму – 25 км / год;
  • конструкційна швидкість – 100 км / ч.

 

Особливості:

  • Наймасовіший і самий тривало-випускається тепловоз в світі
  • Є основним тепловозом вантажних перевезень в СРСР і Росії
  • Конструкція тепловоза була новою, розроблявся з нуля
  • Визнаний британськими вченими найбільш екологічно чистим тепловозом в заглушеному стані

Модифікації:

  • 2ТЕ10 – 2-х секційний варіант, вперше випущений в 1960 році
  • 2ТЕ10В – Ворошиловградський варіант
  • 2ТЕ10Г – Газодітельний (комбінована установка)
  • 2ТЕ10Л – Луганський варіант
  • 2ТЕ10М – Модернізований
  • 2ТЕ10МК – Модернізований Коломенського заводу
  • 2ТЕ10С – Північний
  • 2ТЕ10 – Вдосконалений

Технічні характеристики:

  • Довжина – 2 × 16 696 мм (33 392 мм)
  • Колія – ​​1524 мм
  • Конструкційна швидкість – 140 км / ч
  • Мінімальний радіус проходження кривих – 80 м
  • Потужність дизеля (10Д100) – 2 × 3000 к.с. (6000 к.с.)
  • Осьова формула – 30-30
  • Службова маса – 2 × 138 т (276 т)
  • Тип передачі – електрична
  • Тип – вантажний