Тепловози серії ТГМ5

Тепловоз ТГМ5 – досвідчений восьмивісний двосекційний тепловоз з гідравлічною передачею, сконструйований на Людиновском тепловозобудівному заводі.

Історія

До кінця 1964 на Людиновском заводі під керівництвом головного конструктора А. М. Хричікова був закінчений технічний проект універсального тепловоза. Тепловоз в односекційному варіанті був розрахований для поїзної і легкої маневрової роботи, в двосекційним – для важкої маневрової роботи. На тепловозі було можливе застосування дизелів трьох типів: М756, 4Д49 і 6Д70; сцепная маса односекційного варіанти могла складати 68, 74 і 76 т; сцепная маса двохсекційного варіанту при добалластіровке: 2 х 80 і 2 х 88 т. Можливо було отримати 18 модифікацій тепловоза. При проектуванні тепловоза широко використовувалися деталі і вузли тепловоза серії тгм3. Для побудови був обраний двосекційний варіант з дизелями 6Д70. В початку 1966 р Людиновский завод побудував досвідчений тепловоз, який отримав позначення ТГМ5-001, секції А і Б.

Конструкція

Кожна секція тепловоза мала кузов капотного типу і одну кабіну машиніста. Рама кузова спиралася на дві двовісні візки через вісім бічних опор (по чотири на візок). Рама візка була підвішена до балансира через кінцеві гвинтові пружини і спиралася на листові ресори через комплекти гвинтових пружин. Балансири спиралися на букси, схожі за конструкцією з буксами тепловоза серії ТЕ3. На кожній секції тепловоза був встановлений дизель 6Д70 Пензенського дизельного заводу. Дизель мав газотурбінний наддув з охолодженням наддувочного повітря і при частоті обертання колінчастого вала 1000 об / хв розвивав номінальну потужність 1200 к.с. Пуск двигуна здійснювався стартером. Вал дизеля через уніфіковану гідропередачу УГП 800-1200, карданні вали і осьові двоступеневі редуктори був пов’язаний з колісними парами. Примітно, що гидропередача, застосована на тепловозі ТГМ5, по конструкції відрізняється від гидропередачи з тим же позначенням, застосованої на тепловозах серії ТГМ3А. Вентилятор холодильника мав гідростатичний привід, а компресор ПК-35 – гідродинамічний (з гідромуфтою змінного наповнення). Тепловоз також був обладнаний акумуляторною батареєю 32ТН-450, заряджалася від генератора П-51.

Доля тепловозів

Після заводських випробувань тепловоз ТГМ5-001 надійшов для маневрової і горочной робіт на станцію Брянськ II. Одна із секцій тепловоза в 1967 р пройшла тягово-експлуатаційні випробування на експериментальному кільці ВНИИЖТа. У 1969 р був побудований двосекційний тепловоз ТГМ5-002, що надійшов на Південно-Західну залізницю. Всі чотири побудовані секції були виключені з інвентарного парку МПС в 1972 р