25 Липня 2018 - 7:09, Iсторiя

Частина 5. Надання Гайворонським залізничним майстерням статусу паровозоремонтного заводу

У 1923 році на майбутньому заводі біля вагонного цеху встановили двигун Вольфа з генератором, який виробляв 50 кВт електроенергії на годину. В цеху засвітились електричні лампочки, і було введено в дію електродвигун. Обсяги ремонту в майстернях збільшилися і вже становили 85-90 відсотків довоєнного рівня.

У 1924 році власними силами було збудовано ливарний цех і почали робити чавунне литво. Першим ливарником був Насиковський. Згодом у цьому цеху встановили піч для виплавки бронзи. Те, що запчастини відливались на місці, пришвидшувало терміни ремонту паровозів і вагонів.

В той час майстерні здійснювали ремонт рухомого складу в основному для вузькоколійки і були підпорядковані начальнику дільниці тяги Південно-Західної залізниці. Керівництво було покладено на двох майстрів: один з ремонту паровозів, другий – з ремонту вагонів.

У 1925-1926 рр. було розширено електростанцію за рахунок введення в дію двох дизелів потужністю по 100 кінських сил кожний. Електроенергію отримали не тільки цеха майстерень, але й увесь залізничний вузол.

Так як електро- і газозварювання в той час ще не було, деталі до паровозів ремонтувались за допомогою клепання. Ця робота проводилась вручну з допомогою молотків і обтискувачів. І тільки у 1930 році почали впроваджувати електрозварювання. Із Києва прибув досвідчений фахівець, який почав навчати цьому процесу робітників майстерень. Але ця нова справа затягнулась на три роки. І попри труднощі вона почала широко застосовуватись, тим самим полегшуючи трудомісткі процеси ремонту рухомого складу. Першим електрозварником  став Грищенко, потом – Якубовський.

В 1932 році в майстернях було застосовано газозварювання і газорізання. Першим, хто освоїв цю справу, був Г. М. Перевознюк. Завдяки його високому професіоналізму він пройшов трудовий шлях від робітника до начальника котельного цеху.

Майстерні нарощували потужність. Тільки протягом 1930-1934 рр. було полагоджено понад 200 паровозів. Надходили вони для проведення ремонту з різних куточків СРСР. І в 1934 р. підприємству було надано статус паровозоремонтного заводу і підпорядковано Міністерству шляхів сполучення СРСР… (далі буде)

12
Жов

Охорона праці – запорука збереження життя

На ПАТ «ГТРЗ» відбулась планова перевірка з охорони праці та промислової безпеки 

5
Жов

З повагою до ветеранів

Благодійність керівництва ПАТ «ГТРЗ» з приводу Міжнародного Дня людей похилого віку

3
Жов

Подарунок до Дня міста Гайворон

Працівники ПАТ «ГТРЗ» завершили відновлювальні роботи паровоза «МТ-202»

%d блогерам подобається це: