Тепловози серії ТГМ2

ТГМ2 (тепловоз з гідромеханічної передачею, маневровий, тип 2, спочатку – ТГВ) – досвідчений радянський чотиривісний маневровий тепловоз з гідромеханічної тягової передачею і з потужністю по дизелю 750 к.с.

Історія

Після минулого в 1956 році XX з’їзду КПРС, на якому було прийнято рішення про перехід залізниць з паровозів на перспективні види тяги, в Радянському Союзі на ряді заводів розгорнулося масове тепловозобудування. У тому ж році відразу два заводи, Муромський (див. ТГМ1) і Ворошиловградський, випустили перші радянські маневрові тепловози з гідравлічною передачею.

Перший свій маневровий тепловоз Ворошиловградський тепловозобудівний завод випустив в кінці 1956 року і спершу присвоїв йому позначення серії ТГВ (тепловоз з гідравлічною передачею, Ворошиловградського заводу). зустрічається також варіант ТГВ-2-2. У початку 1957 року завод випустив тепловоз № 002. Згодом позначення серії змінили на ТГМ2. Обидва тепловоза були спрямовані для проходження експлуатаційних випробувань на Московсько-Окружну залізницю в локомотивне депо Лихобори. Найбільший досягнутий коефіцієнт корисної дії становив 26,8%.

Пізніше один з тепловозів був спрямований на дослідне кільце ЦНДІ МПС, де з’ясувалася незадовільна динаміка локомотива, а саме виляння на прямих ділянках. При змінах нахилу плит бічних опор кузова, тепловоз менше виляв на прямих ділянках, але вже незадовільно впливав на шлях в кривих. Крім цього, створений в перехідний період, ТГМ2 мав невдалу компоновку обладнання, через що, наприклад, виявилася складною конструкція масляної системи, а виїмка гидромеханической системи значно ускладнювалась. Також існувала ціла низка незначних конструктивних недоліків, включаючи похилі вікна кабіни машиніста, що утрудняють огляд.

У зв’язку з завантаженням Ворошиловградського тепловозобудівного заводу випуском магістральних тепловозів ТЕ3, креслення ТГМ2 були передані на Людиновский тепловозобудівний завод. В силу зазначених вище конструкційних недоліків, Людиновский завод випустив лише 3 тепловоза: в 1958 – ТГМ2-003, в 1959 – ТГМ2-004 і ТГМ2-005. У порівнянні з Ворошиловградської, Людиновського ТГМ2 мали незначні зміни конструкції.

У тому ж 1959 році Людиновский завод почав будувати тепловози тгм3, які були створені шляхом кардинальної зміни конструкції тепловозів ТГМ2.

Конструкція

ТГМ2 мав капотний кузов з розташованої посередині кабіною, тобто зовні кузов був схожий з кузовом коксотушільних електровозів. Екіпажна частина складалася з двох двовісних візків з індивідуальним ресорним підвішуванням.

На локомотиві був встановлений V-образний чотиритактний двенадцатицилиндровий дизельний двигун М750 з турбонаддувом і безпосереднім уприскуванням палива. Маючи діаметр поршнів 180 мм і хід поршня 200 мм, двигун при частоті обертання 1400 об / хв розвивав потужність в 750 к.с. Крутний момент момент від дизеля передавався гідромеханічній передачі, далі через кардани на осьові редуктори, а від них уже на рушійні колісні пари.