Тепловози серії ТЕМ18

Тепловоз ТЕМ18 випускається Брянським машинобудівним заводом з 1992 року. Тепловоз призначений для маневрової, вивізного і легкої магістральної роботи на залізницях і промислових підприємствах.

БМЗ будує тепловози даної серії у виконанні для колії від тисяча чотиреста тридцять п’ять до 1676 мм, для помірного і тропічного клімату.

На тепловозі встановлений чотиритактний дизель 1ПД-1А.

Тепловоз обладнаний:

  • пристроями управління по системі двох одиниць
  • пристроями системи керування однією особою
  • установкою іскрогасника на вихлопі дизеля і екранним глушником шуму на всмоктуванні повітря в дизель
  • підігрівом наддувочного повітря дизеля
  • другим ступенем очищення повітря, що надходить в дизель

У різних варіантах локомотиви даної серії поставлялися і поставляються в Казахстан (10 одиниць в 2006 році), Польщу та Гвінею (2 тепловоза в 2006 році – в тропічному виконанні, з відповідною модифікацією дизеля, вологостійкою фарбою і спеціальними кабелями). Ще один тепловоз (ТЕМ18KZ-0001) був виготовлений за участю БМЗ на новому спільному російсько-казахстанському підприємстві «Казахстанський локомотив» в Павлодарі в 2006р.

Успішно експлуатуються тепловози ТЕМ18 і в нашій країні. Зокрема ВАТ «РЖД» після 10-річної перерви, в 2004 році, знову стало закуповувати маневрові тепловози (ТЕМ18Д).

У грудні 2004 року БМЗ отримав сертифікат, що засвідчує відповідність нормам безпеки односекційних маневрових тепловозів типу ТЕМ18.

У зв’язку з планованим завершенням виробництва тепловозів серії ТЕМ18 завод переходить на випуск маневрових тепловозів ТЕМ18ДМ. Продовження сертифіката відповідності ССФЖТ для тепловоза ТЕМ18 на 2011 рік не планується.

 

Модифікації

ТЕМ18Д і ТЕМ18ДМ

Тепловози даної серії обладнані більш досконалим і економічним дизелем 1ПД-4Д, комплексної локомотивної системою безпеки «КЛУБ-У», електричним гальмом, телемеханічної системою контролю пильності машиніста ТСКБМ і іншими удосконаленнями і доповненнями. Покращена шумо- і теплоізоляція кабіни машиніста.

Тепловоз серії ТЕМ18ДМ призначений районів з помірним кліматом при температурі навколишнього середовища від мінус 50 ºС до плюс 40 ºС.

ТЕМ18Т

Модифікація тепловоза, обладнана електричним гальмом.

ТЕМ18А

Модифікація для роботи як на колії 1435 мм, так і на колії 1520 мм.

ТЕМ18Г

Модифікація, що працює на стиснутому природному газі з додаванням запальної порції дизельного палива або на дизельному паливі. Випускався в 1997, 1998 році. Випущено всього 2 екземпляри. Перший приписаний до депо ТЧЕ-5 Cвердловск-Сортувальний Свердловської залізниці і другий приписаний до депо ТЧЕ-2 Лихобори-Окружні Московської залізниці.

ТЕМ18ЕГ

Тропічне виконання ТЕМ18, призначене для постачання в Гвінею.Випускался в 2006 році. Випущено всього 2 екземпляри. Місце знаходження невідоме.

ТЕМ18В

Нова модифікація тепловоза ТЕМ18 з дизелем від Wärtsilä (W6L20LA потужністю 882 кВт).

ТЕМ18УТ

Модифікація, обладнана уніфікованої мікропроцесорної системою управління електропередачею – УСТА і електричним зупинним гальмом.

Застосування системи УСТА дозволяє підвищити надійність роботи дизель-генератора, збільшити пробіг між технічними обслуговуванням, поліпшити тягові властивості тепловоза, збільшити термін експлуатації колісних пар, знизити витрату піску, скоротити знос гальмівних колодок, знизити витрату паливно-мастильних матеріалів.