1 Липня 2018 - 16:44, Iсторiя

Частина 1. Передумови будування паровозоремонтного заводу на Гайворонщині

ХІХ століття стало переможним у житті мешканців Прибузького краю. У 1892р. для будівництва вузькоколійних під’їзних колій була утворена акціонерна компанія «Перше товариство під’їзних залізничниць Росії». Товариство прийняло рішення будувати залізниці з шириною колії 0,750 метра. У зв’язку з тим, що залізниці з широкою колією в Росії ще не будувались, інженери А. Нікішин і Б. Яловецький розробили технічну документацію на рухомий склад і споруди для такого виду залізниць. У 1894р. Перше товариство приступило до прокладання вузькоколійки. Для постійної експлуатації у 1899 році було відкрито залізничну лінію Ольвіопіль-Гайворон-Рудниця. А через рік до Гайворона почали курсувати потяги з Калинівки.

Спочатку це були вантажні перевезення, а згодом – і пасажирські. Так, уже в 1910 році експлуатувалось 67 паровозів, 135 пасажирських, 25 багажних і 1364 товарних вагона. Для проведення ремонту паровозів і вагонів було прийнято рішення збудувати у Гайвороні головні залізничні майстерні і паровозне депо. Роботи розпочали у 1893 році будівельники із села Пилипонівки (нині це східна частина м. Бершаді Вінницької області). Першою будівлею, зданою в експлуатацію у 1897 році, була та, де зараз знаходиться механічний цех ПАТ «ГТРЗ». В цеху встановили колісний, свердлувальний, стругальний і токарний верстати і точило. Через відсутність електродвигунів, все обладнання приводилось у дію завдяки паровій машині і паровому котлу. В цеху було темно і шумно. Для освітлення застосовувались примітивні газові лампи, свічки, факели і каганці. Через увесь цех було прокладено колії, по яких заїжджав тільки один паровоз, де його і ремонтували 3-4 місяці. Всі роботи виконувались вручну за допомогою молотка, зубила і напилка… (далі буде)

10
Лип

ПрАТ “ГТРЗ” освоює новий напрямок

ПрАТ “ГТРЗ” проводить ремонтно-відновлювальні роботи кузовів вагонів

3
Лип

Приступили до виконання чергового КР2

ПрАТ “ГТРЗ” приступило до капітального ремонту тепловоза ТГМ4

24
Чер

Капітальний ремонт ТГМ-4Б

ПрАТ «ГТРЗ» почало капітальний ремонт тепловоза ТГМ-4Б