Тепловози серії ТГМ4

Тепловоз ТГМ4 призначений для маневрових робіт і технологічних робіт на залізницях різного роду підприємств. Устаткування тепловозів змонтовано на зварений рамі, яка передає навантаження на рейки через двовісні візки, все осі яких рушійні.

ТГМ4 (тепловоз з гідромеханічної передачею, маневровий, тип 4) – чотиривісний тепловоз з гідромеханічної передачею, сконструйований на Людиновском тепловозобудівному заводі на базі тепловозів тгм3 і ТГМ6А. ТГМ4, по суті, є продовженням тгм3, але з новим дизелем замість не зовсім вдалого М753. На тепловозі встановлений чотиритактний шестициліндровий дизель 211Д-1, 211Д-2 або 211Д-3 (тип 6ЧН 21/21 згідно ГОСТ) з наддувом і безпосереднім уприскуванням палива. При 1400 об / хв дизель розвиває потужність 750 к.с. На тепловозі ТГМ4 встановлений баласт вагою 15 тонн. Перший дослідний зразок тепловоза ТГМ4 був виготовлений в 1973 році. Всього побудовано 2659 секцій.

 

 

 

Модифікації

ТГМ4А

Відрізняється від ТГМ4 тим, що на ньому укладений баласт тільки 3 тонни, при цьому зчіпний вага становила 68 тонн, замість 80 тонн у основного варіанту тепловоза. А також модифікації ТГМ4 і ТГМ4А мають різні осьові редуктори.

Перший дослідний зразок тепловоза ТГМ4А був виготовлений в 1971 році. Всього побудовано 2918 машин. У 1989 році почав виготовлятися під серією ТГМ4Л, де “Л” – значить легкий.

Перший дослідний зразок тепловоза ТГМ4А був виготовлений в 1971 році. Всього побудовано 2918 машин. У 1989 році почав виготовлятися під серією ТГМ4Л, де “Л” – значить легкий.

ТГМ4А і ТГМ4 обладнані Гідропередача марки УГП750 / 202ПР2, що приводять у рух локомотив, при цьому може забезпечуватися максимальна швидкість:

на маневрових режимах – 27 км / год;

на поїзних – 55 км / ч.

ТГМ4Б

Глибоко модернізований тепловоз, створений на базі ТГМ4 і уніфікований з ТГМ6Д. Встановлено інший дизель: 211Д3М (814 к.с.), при цьому конструкційна швидкість збільшилася з 55 км / год до 65 км / ч. Частина локомотивів поставлялася з кабіною аналогічної ТГМ6Д, а частина мала кабіни аналогічні ТГМ4А (приблизно до 300-х номерів, за винятком номерів 0001 і 0002). Побудовано як мінімум 1085 секцій (за станом на червень 2017 року). З 984-го номера випускається на біґосів візках. З 2 серпня 2017 виробництво тепловозів серії ТГМ4Б припинено через те, що конструктивні особливості цих тепловозів не дозволяють реалізувати вимоги ТР ТЗ 001/2011.

ТГМ4БЛ

Тепловоз ТГМ4Б зі зменшеною до 68 тонн зчіпний масою. У невеликих кількостях проводився (і за останніми даними проводиться в даний час разовими екземплярами) на експорт. На початку 1990-х років вісім тепловозів ТГМ4БЛ були виготовлені в тропічному виконанні для експорту на Кубу, але так і не були відправлені замовнику. Пізніше вони були перероблені для використання в кліматичних умовах середніх широт і продані деяким промисловим підприємствам СНД, але чомусь залишені з кубинської серією 37.

ТГМ4Б-УГМК

Тепловоз ТГМ4Б-УГМК є результатом глибокої модернізації раніше випущених тепловозів серії ТГМ4 різних індексів. Модернізація проводиться Шадринського автоагрегатний завод за проектом компанії Woodward-MEGA. В ході модернізації всі розташовані на головній рамі вузли та агрегати, включаючи кабіну і елементи кузова, демонтуються і замінюються на нові. У конструкцію екіпажної частини будь-яких змін не вноситься. Конструкція візків не змінюється, проводиться тільки їх ремонт, включаючи відновлення колісних пар, автосцепок і т.д.