16 Липня 2018 - 14:35, Iсторiя

Частина 3. 1918 рік. Страйки та арешти працівників залізничних майстерень

В травні 1918 року австрійські війська окупували Гайворон. Вони заборонили діяльність ревкому і профспілкової організації залізничного вузла. Почались арешти членів ревкому і тих,  хто співчував більшовикам. Окупаційна влада запропонувала працівникам залізничних майстерень виходити на роботу, але ті відмовились і підтримали страйкарів Південно-західної залізниці. Робітники висунули такі вимоги: виплатити заборговану за півроку заробітну плату, встановити 8-годинний робочий день, забезпечити свободу зборів та ін.

20 липня 1918 року робітники майстерень зібрались біля механічного цеху, де висунули свої вимоги для нових господарів. Страйкарів оточив загін австрійської охорони. Комендант загону Янечик звернувся до присутніх з вимогою призупинити страйк і приступити до ремонту паровозів. Робітники відмовились і заявили, що тільки тоді розпочнуть працювати, коли будуть виконуватись висунуті ними вимоги. Після цього вони розійшлися по своїх домівках.

Наступного дня були арештовані голова страйкому Москвін і його секретар Саєнко. Біля комендатури зібрались робітники, які поставили вимогу окупантам звільнити арештантів з під варти. Під тиском пролетарів австрійське командування змушене було звільнити керівників страйкового комітету. Страйк продовжувався, але 1-го серпня він призупинився.

Наприкінці жовтня залізничники організували озброєний загін і вигнали ворогів з Гайворона.

Наступив період безвладдя. Як згадували старожили, на Прибужжі діяли повстанські загони отаманів Волинця, Левченка, Зеленого, Махна, Марусі, Хмари, Заболотного та ін. Продовжувалась громадянська війна… (далі буде)

10
Лип

ПрАТ “ГТРЗ” освоює новий напрямок

ПрАТ “ГТРЗ” проводить ремонтно-відновлювальні роботи кузовів вагонів

3
Лип

Приступили до виконання чергового КР2

ПрАТ “ГТРЗ” приступило до капітального ремонту тепловоза ТГМ4

24
Чер

Капітальний ремонт ТГМ-4Б

ПрАТ «ГТРЗ» почало капітальний ремонт тепловоза ТГМ-4Б