3 Вересня 2018 - 10:03, Iсторiя

Частина 10. Будівництво на заводі теплової електростанції

В 1947 р. розпочалося будівництво на Тепловозоремонтному заводі нової ТЕС. Для цього розширили заводську територію, задіяли робітників усіх цехів, проводили суботники.

Щоб прискорити спорудження ТЕС, 6 квітня 1949 р. відбулись загальні збори робітників, службовців, інженерно-технічних працівників заводу, на яких прийняли звернення до колективів Гайворонського залізничного вузла, підприємств і трудящих міста.

Такий заклик було опубліковано в районній газеті «Шлях комуни» (частково):

 «Дорогі товариші!

Для успішного виконання завдань післявоєнної п’ятирічки необхідно всіляко нарощувати виробничі потужності наших підприємств, механізувати трудомісткі процеси, поліпшувати культурно-побутові умови життя наших громадян. Все це можливе тільки при наявності енергетичної бази, якої тепер потребують всі підприємства та організації міста Гайворон. Теплова електростанція паровозоремонтного заводу, яка нині будується, поповнить недостатню кількість електроенергії, дасть можливість збільшити механічну потужність всіх підприємств, електрифікувати місто.

Для успішного завершення будівництва і пуску електростанції колектив паровозоремонтного заводу вирішив надати практичну допомогу, тобто в позаурочний час кожному працівнику ГПРЗ відпрацювати 8 нормованих годин. Гроші, зароблені на спорудженні ТЕС, передати на будівництво стадіону «Локомотив».

Товариші залізничники і трудівники підприємств міста Гайворон! Закликаємо вас наслідувати приклад і взяти активну участь у зведенні електростанції.

Хай живе наша славна Батьківщина!»

На цей заклик відгукнулися усі колективи промислових підприємств міста. У 1950-1951 рр. організовувались суботники, на яких гайворонці працювали по-ударному. Одночасно на заводі будувалась градирня, запасні резервуари насосної станції, монтувалось обладнання, виготовлялись металоконструкції і нестандартне обладнання.

У 1952р. теплова електростанція потужністю 652 квт. була здана в експлуатацію. Було прокладено паропроводи до парових молотів у ковальський цех, переобладнано всю систему опалення заводських будівель, прокладено електричні кабелі.

У зв’язку з пуском ТЕС провели демонтаж парових котлів кочегарки, а її приміщення переобладнали під ремонтно-механічний цех… (далі буде)

 

10
Лип

ПрАТ “ГТРЗ” освоює новий напрямок

ПрАТ “ГТРЗ” проводить ремонтно-відновлювальні роботи кузовів вагонів

3
Лип

Приступили до виконання чергового КР2

ПрАТ “ГТРЗ” приступило до капітального ремонту тепловоза ТГМ4

24
Чер

Капітальний ремонт ТГМ-4Б

ПрАТ «ГТРЗ» почало капітальний ремонт тепловоза ТГМ-4Б