10 Вересня 2018 - 9:51, Iсторiя

Частина 11. Подальша модернізація заводу та автоматизація виробництва

Добра слава йшла про одного з перших робітників Тепловозоремонтного заводу токаря Северина Крижановського. На завод він прийшов працювати у 1900 р. За півстоліття свого трудового стажу навчив десятки робітників професії токаря. Він виконував самі точні роботи для ремонту паровозів, заводського обладнання. За високий професіоналізм, старанність та ініціативність йому по праву було присвоєно звання «Почесний залізничник». Маючи поважний вік, він був одним з кращих верстатників заводу і району.

Северин Крижановський, бажаючи добитись вищої продуктивності праці, звернувся до Міністра шляхів СРСР Бещева з проханням отримати новий токарний верстат ДЧП-200. Лист кадрового робітника не залишився поза увагою очільника залізничного відомства країни. Відповідно до наказу Міністерства шляхів СРСР на адресу Гайворонського паровозоремонтного заводу був відправлений токарний верстат ДЧП-2000. Його встановили у ремонтно-механічному цеху, і функціонував він на заводі не одне десятиліття.

В 1948 р. у ливарному цеху встановили перший мостовий кран. Це був трьохтонний перший такий кран на заводі. Він значно полегшив важкий труд ливарників. Якщо раніше розливку металу виконували ковшами вручну 4-5 ливарників, то тепер цю роботу виконували за допомогою крана тільки 2 робітники, що регулювали розливання металу у форми. Це нововведення дало можливість запобігти виробничого травматизму, адже одна необережність ливарника могла призвести до того, що розплавлена маса виливалась на підлогу, або ж попадала на тіло ливарника.

Одночасно проводилось будівництво і збільшення під’їзних колій, облаштування огорожі заводської території. Було отримано мотовоз, який використовувався для маневрових робіт.

Власними силами у 1948 р. було виготовлено пневматичний прес для випробування котлів, що значно полегшило працю ремонтників.

У 1949 р. були введені в експлуатацію такі верстати: три токарних, стругальний, гвинторізальний, довбальний та електрозварювальний; а також напівавтомат та деяке інше обладнання.

В колісному цеху встановили електротельфер, що значно полегшило трудомісткі перевізні роботи. Також було отримано і встановлено токарно-гвинторізальний верстат «Нільс» і такий же верстат моделі 1617, а також 5 залізничних платформ для перевезення вантажів по території заводу і в межах залізничного вузла… (далі буде)

10
Лип

ПрАТ “ГТРЗ” освоює новий напрямок

ПрАТ “ГТРЗ” проводить ремонтно-відновлювальні роботи кузовів вагонів

3
Лип

Приступили до виконання чергового КР2

ПрАТ “ГТРЗ” приступило до капітального ремонту тепловоза ТГМ4

24
Чер

Капітальний ремонт ТГМ-4Б

ПрАТ «ГТРЗ» почало капітальний ремонт тепловоза ТГМ-4Б